El guaita de Ciutadella

L'actualitat de Ciutadella i de Menorca, especialment la referida a la política de la vila del Cap de Ponent. La major part d'aquestes volades han estat publicades a "El Iris".

dimecres, de març 08, 2006

M’enganyen?

Fa unes setmanes, l’Ajuntament em va enviar a casa un tríptic, o una cosa semblant, en què em comunicava les noves tarifes que aplicaria per temes relacionats amb el cementeri municipal. Excessivament crèdul, vaig creure que havien rectificat una seva decisió anterior. La veritat, però, és que em fa l’efecte que ens estan prenent el pèl. Per què ho dic? És ben senzill, i ho explicaré a continuació.

Fa uns catorze mesos, la companyia d’assegurances “Santa Lucía” amb la qual tenc subscrita una pòlissa per fer front a les despeses que suposa un enterrament, em va apujar la quota perquè, segons afirmava, l’Ajuntament els havia incrementat moltes de les tarifes a què havien de fer front per cobrir aquesta mena de servei. És per tot això que en rebre la propaganda de l’Ajuntament –i crec que he de remarcar açò de propaganda, perquè sembla ser que no és res més—, estava convençut que “Santa Lucía” em tornaria a baixar l’import de la pòlissa. Però, ca barret!, no només no me l’ha baixada, sinó que encara me l’ha augmentada amb un percentatge que, si fa no fa, correspon a l’increment de l’IPC de 2005. Gloriós!

I jo em deman: què passa? I només se m’acuden dues respostes: o l’Ajuntament no diu la veritat, o la companyia m’estafa. I l’estafa no és petita, puix estic parlant de gairebé d’un 15 % mensual. És ver que només parl d’uns tres euros, però és que són meus.

En un excés de bona fe, vull creure que el que succeeix és que l’Ajuntament encara no ha aplicat aquestes noves tarifes, ja que si no és així vol dir que alguna cosa no quadra. Mai no havia volgut parlar d’aquest tema, car no m’agrada i el trob morbós; ara bé, em sembla evident que han carregat el mort d’una mala decisió presa a persones que no eren les culpables. En aquest sentit, ni l’empresa concessionària ni el regidor Santiago Pons Fedelich, mereixien els comentaris que sobre ells es van fer pel poble. L’empresa havia aconseguit una concessió, i tenia dret a aplicar les tarifes que considerés convenients. El sistema econòmic occidental funciona així: i ens va prou bé. La responsabilitat havia de recaure en altres: els que fan quadrar –i no ho aconsegueixen— els números de l’Ajuntament. Uns genis, escolti! Uns genis! Sobretot per demanar crèdits a tornar quan ja no tenguin responsabilitats polítiques. Una postura prou còmoda, val a dir-ho. Crec que ha arribat l’hora que, atès que són unes eminències, sigui “Santa Lucía” qui dugui els comptes de l’Ajuntament.

2 Comments:

  • At 2:12 p. m., Anonymous Anònim said…

    I què putes et pensaves? Clar que t'enganen. No ho poden fer de menos

     
  • At 2:12 p. m., Anonymous Anònim said…

    I lo que t'enganaran

     

Publica un comentari a l'entrada

<< Home