El guaita de Ciutadella

L'actualitat de Ciutadella i de Menorca, especialment la referida a la política de la vila del Cap de Ponent. La major part d'aquestes volades han estat publicades a "El Iris".

dimarts, de febrer 21, 2006

CURS PER A REGIDORS: NO M’HO PUC CREURE!

El darrer cap de setmana, el PP va organitzar al restaurant Jeni des Mercadal un curs per a regidors: “Organización y funcionamiento de los municipios”. Quan ho vaig llegir, no m’ho podia creure.

Alguna de les matèries que es van impartir en aquest curs van ser: com presentar una moció de censura?; què és una qüestió de confiança?; quines són les competències de l’alcalde?; com es desenvolupa un ple?... La pregunta és òbvia: fins ara no sabien res d’açò? La veritat és que, si és així, la cosa fa afrontar.

Ara entenc per què a Ciutadella els plens es desenvolupen com ho fan, per què encara no se sap qui comanda, etc. El fet que els assistents accepten que no tenien ni idea de com funciona l’administració. Això és molt greu. Les paraules d’una regidora que diu que el curs li va servir “per reafirmar els seus coneixements” em semblen fum de formatjada. Si ja sabia tot el que hi havia de dir i el que hi havia d’aprendre, per què hi va anar? Per fer munt? Per fer punts davant del partit? És que s’oblida sovint de quines són les funcions d’un ajuntament? La regidora sabia fer, pel que es veu, dues coses: vendre fum i ocupar una plaça de pàrquing as Born. Poca cosa més. Com a regidora, vull dir. Quan surt de la Sala era i és una persona molt agradable, atenta i simpàtica. És més, un cop que em va atendre a l’Ajuntament, me’n vaig anar encantat de com em va tractar. Però li pagam per fer de regidora i perquè ho faci segons fixen les normes i no per ser simpàtica i atenta, que ho és i molt

Està molt bé aquesta idea del Partit Popular d’organitzar un curs d’aquesta mena –caldria que tos els altres partits la copiessin--, però em sembla que s’hauria de fer abans de les eleccions i per preparar els candidats. Fer-los quan ja fa més de dos anys que ocupen “cadira” i sentir-los a dir que hi ha après molt, em sembla un frau per al votant, una vergonya per a l’interessat i un motiu més per fer que a les properes eleccions voti la meva moixa i no jo. Estam envoltats d’incompetents, que ben cobren. Ara entenc moltes coses. Gràcies, PP, pel que m’acabau de mostrar. No té preu.

Francesc Sintes Giménez

2 Comments:

  • At 8:32 p. m., Anonymous Anònim said…

    Que n'aprenguin

     
  • At 6:45 p. m., Anonymous Anònim said…

    L'article està bé, però per molts de cursos que facin, seguiransent uns inutils

     

Publica un comentari a l'entrada

<< Home