El guaita de Ciutadella

L'actualitat de Ciutadella i de Menorca, especialment la referida a la política de la vila del Cap de Ponent. La major part d'aquestes volades han estat publicades a "El Iris".

dimecres, de juny 07, 2006

QUAN PODREM VEURE LA TELE A CIUTADELLA?

Ja fa setze mesos que a Ciutadella tenim problemes per veure la televisió. Si més no per veure el mateix que veuen als altres pobles de Menorca. Francament, això m’emprenya. Em sent discriminat. Tot va començar el febrer de 2005, quan va néixer IB3. Tant me fa que es vagi crear aquest canal, malgrat que no em feia cap falta. Així i tot, val a dir que no entenc que un grup polític pretesament liberal invertesqui en una televisió. Bé, que invertesqui no, que hi perdi les orelles. Un partit liberal hauria de destinar els diners a altres coses, sobretot quan l’oferta televisiva ja era prou completa. Si volia fer-se propaganda, hi havia altres sistemes molt més barats. Hauria pogut arribar a un acord amb televisions d’àmbit local, per exemple, i repetir/repartir una mena de “Diario hablado”, tal com ho feia el franquisme. Els canal autonòmics públics tenen sentit quan es tracta d’afavorir la presència d’una llengua que pateix per entrar i tenir presència en els mitjans de comunicació. En aquest cas, el dèficit és acceptable. No entenc què pinta un canal de televisió a Múrcia o a altres indrets de l’Estat espanyol.

Som lliure de mirar, o no, IB3 –i he optat per no perdre el temps a seguir la seva programació--; però em rebenta que per culpa d’aquest canal, bàsicament, em vagin “robar” el senyal de K3-C33 i ara, un any després que em sigui impossible sintonitzar Punt 2 i el Canal 9, encara que en aquest cas, l’excusa és que s’havia cedir espai a La Sexta. I el que més m’indigna és que fa uns quinze mesos vaig parlar amb el responsable d’emetre el senyal de C33 a les Illes i em va dir que no li constava que a Menorca es rebés amb problemes. En sentir-ho, li vaig demanar que em digués com ens podíem queixar els ciutadellencs, --els únics afectats a Menorca—i em contestà que amb una queixa de l’Ajuntament n’hi hauria prou. Es veu que per als nostres “caps municipals” el tema de la televisió no és important, gens important.

A vegades em deman què hem fet per merèixer aquesta discriminació. L’Ajuntament, el Consell i el Govern de la CAIB passen del poble. És trist, però és així. Amb una despesa mínima el problema es podria resoldre. Un repetidor, un petit repetidor, a la Torre del Ram –per exemple— seria suficient. Es veu que no volen fer-nos aquest regal. I mira que seria bo de pagar; només que reduïssin una mica les despeses en viatges, dinar... ja estaria pagat. S’havien de cedir freqüències a Cuatro i a La Sexta... molt bé, ho admet. Però algú em pot explicar per què a Alaior es veuen tots els canal i a Ciutadella no? Si és problema d’espai, as Mercadal tampoc no les haurien de veure. Però les veuen. I a Maó. Confii que algú, de l’Ajuntament, presenti una queixa i resolgui el problema. Li estaré molt agraït.

2 Comments:

  • At 6:57 p. m., Anonymous Anònim said…

    Per qué no posen l'antena damunt un garrover?

     
  • At 9:46 a. m., Anonymous Anònim said…

    I per què no enviam a pasturar garroves al PP a les pròximes eleccions?

     

Publica un comentari a l'entrada

<< Home